Alla inlägg under maj 2012

Av Malin - 15 maj 2012 10:50

Mammas dator har gått sönder så det är därför vi inte bloggar för tillfället:-( Vi har fullt upp, mamma packar ner alla våra saker i kartonger och jag kryper omkring och stör!!! Jo, jag kan krypa! I söndags så bara lossnade det och nu kryper jag runt som en liten vilde, lycka! I måndags fyllde jag 8 månader, tänk att jag är så stor! Kram på er

Av Malin - 8 maj 2012 08:16

Hej på er,

jag gillar verkligen att leka i parken, det är galet spännande och kul. Man blir så pigg av all frisk luft (inte trött som så många andra...) och jag har så mycket roligt att drömma om på nätterna för det händer så mycket på dagarna. Vakna tidigt måste man ju också, kanske runt 05:00 sådär så man inte missar något kul som händer...Ja, jag är verkligen en lycklig liten kille!

Min farmor var på besök i söndags och jag fick paket, åh vad roligt att prassla med papper och snöre:-) Super fina byxor som jag såklart hade på mig när jag visade upp mig för tjejerna i parken igår!!!

                      

Av Malin - 3 maj 2012 07:19

Igår var det en riktig sommardag och vi utnyttjade den til max! Först var vi i parken med Edgar och Tuva, vi lekte en massa i flera timmar på en filt i solen medans våra mammor drack kaffe, käkade lunch och snackade skit - bra combo! På kvällen var jag med mamma och pappa på Solvalla och tittade på hästarna, jag tyckte att det var lika roligt att kolla på hästarna som pappa när de sprang förbi. Som en liten extra bonus så var pappas faster Anne och pappas farmor Maj också där och jag fick 2 personer till att leka med:-)

Men man blir trött av att det händer så mycket roligt och av att vara utomhus hela tiden, en skön powernap är aldrig fel...

                 

Av Malin - 2 maj 2012 06:50

Jag tycker att man ska lära sig saker riktigt tidigt, jag har ju lärt mig sitta så nu kan jag det och då är ju det inte så super kul längre. Då tänkte jag att jag ska lära mig gå, tror att det kommer att ta ett tag så det är bara att öva riktigt mycket. Varje gång mamma vill att jag ska sitta så spjärnar jag emot och vips så står jag upp:-) sen är det bara att lyfta på fötterna och så kommer jag framåt - sååååå roligt!


Igår var vi ute på landet hos pappas farmor Maj, vi grillade korv och jag lekte och hade det riktigt mysigt i vår solen!

           

Av Malin - 1 maj 2012 06:35

Hej på er!Nu är vi hemma igen efter en toppenvecka på Rhodos. Jag och mamma har varit där tillsammans med Maja och hennes mamma! Vi har alla bott tillsammans och tro det eller ej det har funkat fin fint, Maja var uppe lite längre än mig på kvällarna (hon är ju lite äldre så då blir det så...) men jag var uppe bra mycket tidigare än Maja på mornarna;-)


Vår vecka på Rhodos har inneburit en massa skoj, att slippa alla hemska vinter/ytterkläder, att få äta alla mina måltider utomhus, leka med Maja hela dagarna, sova i vagnen, gunga och framförallt bada varja dag!

Här kommer ngr bilder som mamma tagit med telefonen, de som hon tog med kameran kommer snart, hon ska bara hitta sladden först;-)

                                 

Ovido - Quiz & Flashcards