Alla inlägg under oktober 2011

Av Malin - 31 oktober 2011 07:31

Åh vad härligt att det är måndag, då är pappa ledig efter att ha jobbat hela helgen! Mamma och jag har promenerat och promenerat och det gillar jag skarpt, man sover så gott! Annars har vi inte gjort så jättemycket, badat, sovit och så jag har spanat in tavelramen på väggen ovanför soffan och den är verkligen sååååååååå rolig!   

Igår kväll var vi hemma hos farmor och Kjelle och käkade middag och firade att min duktiga farmor har tagit körkort! Jag passade på att visa farmor allt jag kan; sova, äta, prutta, rapa, le, titta på farmors tavlor och så avslutade jag med att skrika lite för då hade jag lite ont i magen!

Idag ska vi till BVC igen och kolla hur mycket jag väger, det är verkligen det bästa min mamma vet själv tycker jag det är lite kallt men ändå lite roligt få mamma blir ju så glad efter varje gång vi varit där ! 

     

Av Malin - 28 oktober 2011 19:08

Man skulle kunna tro att jag ska på kalas idag i min fina ballongbody matchad med haklapp men nej, vi ska bara ha fredagsmys jag, mamma och pappa!

 

Av Malin - 28 oktober 2011 08:21

Tänkte bara visa en bild på hur mysig och glad jag var på dagen igår...men det var bara på dagen:-( Jag fick så ont i magen på kvällen och då kunde jag inte göra annat än att bara skrika och skrika! Mamma och pappa såg lite skärrade ut och de gjorde vad de kunde för att trösta mig. Jag hoppas att det bara var igår och inte något som kommer tillbaka varje kväll (då blir nog mamma och pappa ledsna och våra grannar sura...hi hi hi)!

 


Av Malin - 26 oktober 2011 09:17

Ja då är jag hemma igen efter 4:a härliga dagar hos mormor och Bengt...om jag inte har suttit i mormors famn så har jag åkt vagn i det härliga höstvädret! MYSIGT! Under helgen har jag också besökt min första golfbana och även om jag sov mig igenom det mesta så tycker jag nog att det verkar vara en kul sport! Här kommer lite bilder från helgen  

                 

Av Malin - 20 oktober 2011 09:01

Igår hade jag och mamma hemma häng hela dagen, skönt! På kvällen var pappa och träffade sin komips Timmy och mammas kompis Pernilla kom hit! Mamma kallar henne Pernie och jag henne *Nanny P* - för om jag någon gång får en Nanny så kommer det vara en som Pernilla, hon är mysig!

 

Av Malin - 19 oktober 2011 12:11

Oj vad tiden går fort, det är redan onsdag och jag är 5 veckor gammal idag! I måndags var vi på BVC och jag fick visa upp min fina lilla kropp för barnsköterskan  ! Jag har blivit både längre och tyngre och är nu 52,5 cm och väger 3510 gr - mamma och pappa var så stolta!


Annars så sover jag inte lika mycket längre utan tycker att det är kul med mina kompisar på skötbordet och i soffan. Jag tom ler ibland åt mamma och pappa när de gör fula miner och snackar konsigt bebisspråk med mig...

        

Av Malin - 17 oktober 2011 07:05

Idag har vi varit på en riktigt lång promenad i det underbara höstvädret och sen var vi hemma hos Björn, Maja och min kompis August. August och jag kommer att bli riktiga kompisar precis som pappa och Björn...jag ska bara växa i kapp honom lite! Jag ska även växa i mina fina Timberland kängor som jag fick av August, han har likadana så vi kommer att vara grymt coola när vi väl kan gå:-)

     

Av Malin - 16 oktober 2011 08:54

Det spelar ingen roll om det är helg eller inte, morsan envisas med att jag ska träna på att lyfta huvudet - urtråkigt, men igår gjorde jag henne glad och lyfte på "klotet" från ena sidan till den andra!

 

Ovido - Quiz & Flashcards