Alla inlägg under april 2012

Av Malin - 20 april 2012 07:27


 

Av Malin - 20 april 2012 07:21

Nu har jag gjort mina första besök i lekparken och det var kul. Gunga är helkul och att leka i sanden mest spännande, konstig konsistens på sand och inte smakar det gott heller. Igår var jag med minkompis Tuva och gungade och lekte, mysigt!

Hemma så övar mycket på att "hasa" och att stå på alla 4:a och gunga. Mamma tycker att jag ska sova i min spjälsäng på dagarna när vi är hemma men herregud, det finns ju så mycket spännande att titta på så där går hon bet...det får bli vagnen om hon vill att jag sova!

             

Av Malin - 17 april 2012 10:06

tyckte mamma och pappa att jag satt bra...Ha, ha ja har blivit grym sedan dessa bilderna togs! Nu sitter jag super bra och har till och med börjat ställa mig på alla 4:a för att snart bege mig iväg på krypäventyr. Jag kinkar fortfarande lite med maten, men allt som är sött är gott och igår testade jag macka med smör och det var också smaskens! Nu ska jag ut och gunga för första gången, mamma tror att jag kommer att tycka det är super kul!


     

Av Malin - 17 april 2012 09:58

I helgen var vi i Eksjö på kalas, Mammas fina farfar Jonte fyllde 90 år och alla mina släktingar på mammas sida var där. Mormor och Bengt, Morfar och Birgitta, min moster och mina morbröder, alla mina kusiner och sen alla mammas kusiner, mina sysslingar, mammas fastrar och massor av fler släktingar och vänner. Kalaset var jätte mysigt och fint och vi bodde allihop på stadshotellet där festen fortsatte på kvällen. Jag är så glad för att jag har så många som tycker om mig och som vill leka med mig hela tiden. Hoppas att det kommer fler stora kalas snart...

                             

Av Malin - 11 april 2012 07:24

Jag har varit en glad kille hela påsken:-) och tänkte fortsätta vara det varje dag. Just nu är jag extra glad i min boll som jag fått, den är super kul att leka med, jag gillar även när man läser för mig och så är jag tokig i att bada!

I påskas var vi ute på härlga Väddö med farmor och Kjelle, lång promenad, sova ute i vagnen, busa med farmor ja bara härligheter som vanligt!

Nu är det som vanligt igen och idag ska jag träffa min kompisar från mamma gruppen, vi har inte setts på massor av veckor och det ska bli skoj!

           

Av Malin - 5 april 2012 08:00

Vet inte om det undgått någon att jag är med på omslaget på Vi föräldrars tidning "Första året" - kul att ses sig själv i tidningshyllan i affärerna! Här är den fina bilden på mig utan text mm:

 


Av Malin - 5 april 2012 07:39

Nu är vi hemma igen och håll i hatten vilket tempo det har varit:-)

Flygresan hem gick jätte bra, jag lekte och sov mest! På söndagen var vi runt och tittade på lägenheter, vi har ju ingenstans att bo efter den 25 maj eftersom vi har sålt vår medan vi var i Portugal. Det fanns några riktigt fina som vi gillade alla 3. Så i tisdags köpte vi en av dem, den vi gillade allra mest och jag kommer att få ett alldeles eget rum:-) Den 21 maj flyttar vi, mamma och pappa är jätte glada!

Jag har fått en ny spjälsäng, den är stor så man kan snurra runt hur man vill i den och bara för att jag äntligen fått en egen säng så tyckte jag att det var på tiden att mamma slapp gå upp på natten för att ge mig Nu sover jag helt plötsligt hela nätterna utan att vakna mer än för att stoppa in nappen och snacka lite - mamma och pappa är nästan lika glada för det som för lägenheten!

Annars har vi också hunnit träffa 2 av mina kompisar;  I tisdags var vi inne i stan och träffde August och igår var vi hemma hos Maja och lekte!

Nu är det snart påsk och pappa jobbar massor:-( Mamma och jag ska bara ta det lugnt idag och hänga här hemma, jag är lite hes och känner mig lite krasslig så jag tror det blir skönt! Kram

         


Ovido - Quiz & Flashcards