Alla inlägg under mars 2013

Av Malin - 26 mars 2013 10:29

Vilken helg jag har haft! I fredags fyllde min mamma år och då firade vi henne jag, pappa och brorsan. Vi sjöng, lämnade och fixade frukost & allt innan dagis. Dagis var bara halvkul i fredags för jag hade prickar över hela kroppen...någon allergisk reaktion tror mamma och pappa:-(

I lördags kom först pappas faster Anne på besök och sen hade mamma ett litet kalas och då kom mormor & moster Lotta, morfar, farmor & Kjelle. Mamma fick massor av fina paket och jag och lillebror massor av uppmärksamhet. Jag fick en tågbana och en buss, super kul! Mina prickar gick inte över så i söndags var vi på brommaplan och träffade doktorn, han mumladed lite om scharlakans´feber men jag har ju inte feber, inga prickar i halsen eller någonting på tungan så han tyckte att jag var frisk... I går gick jag på dagis och då vari vi på utflykt, allt var toppen men idag så tyckte jag inte alls att det var roligt. Det var så många som var ledsna och jag blev super ledsen när mamma lämnade mig, jag kände helt enkelt inte för att vara där idag så fröknarna fick ringa mamma så hon kom och hämtade mig. Nu är jag hemma igen, leker lite med dammsugaren, kollar teletubbies och spanar in brorsan när han sover.

Oscar, min brorsa, han har vuxit massor och igår var mamma och pappa på bvc med honom och då vägde han redan 3725 gr:-)

Nä, nu tror jag att jag ska slagga en stund innan det är dags för våfflor!

                         


Av Malin - 22 mars 2013 10:38

Av Malin - 22 mars 2013 10:37

Igår skulle Oscar bada för första gången och Vet ni, han tog min badbalja...rackarns vad ledsen jag blev! Så vi fick bada ihop en stund innan jag fick baljan för mig själv igen?!

Av Malin - 20 mars 2013 10:39

Idag har jag (Oscar) lånat bloggen för Ludde är på dagis så det är bara jag och mamma hemma!
Vi hänger mest i soffan där jag käkar och sover! Igår var dock BVC sköterskan här och kollade så jag var OK & det var jag! Går upp i vikt och käkar bra och då verkar alla bara nöjda, bäst jag fortsätter så.
Här kommer lite bilder på storebror när han är på dagis och några på mig när jag softar i soffan!

Av Malin - 18 mars 2013 11:37

Idag är det en stor dag i mitt liv - jag ska börja dagis! Inte för att jag fattar riktigt vad det handlar om, men mamma och pappa tror att jag kommer få kul så det blir nog bra!

Man är en stor kille när man börjar dagis och då tänkte jag visa att jag är det, så i morse satte jag på mig byxorna själv. Bra va? Då började mamma gråta och sen grät hon när jag och pappa gick till dagis, hon är lite konstig just nu nu. Pappa säger att det kommer att gå över så vi håller tummarna för det. Här kommer lite bilder från i morse och så slänger jag med några på brorsan också;-)

                         


Av Malin - 16 mars 2013 08:55

Av Malin - 15 mars 2013 06:19

Nu har han kommit, han som mamma och pappa pratat om så länge; bebben! Igår kom de hem hit och jag visade honom hur bra man ska vara som brorsa - var hans näsa var, hans hand, jag kittlade honom under foten och sen fick han låna min nalle en stund. Snällt va?!
Han är lite intressant och visst är han söt...

Ovido - Quiz & Flashcards