Alla inlägg under juli 2012

Av Malin - 15 juli 2012 09:11

I går blev jag 10 månader och då fick jag ett pussel av min mamma, halv kul faktiskt men det smakade bra:-)

Jag och mamma var i parken och badade, åkte lite vagn och lekte hemma. Bland annat så testade jag alla saker man kan klättra upp och in i. Snart kommer jag upp på vardagsrumsbordet och i tumlaren, om locket till tv bänken är öppet så kommer jag upp där och se kommer jag enkelt upp i diskmaskinen...När jag inte klättrar och utforskar saker så kollar jag gärna på teletubbies en stund:-)

               


Av Malin - 12 juli 2012 08:26

I måndags hade vi härligt varmt sommarväder och vi åkte till Grinda tillsammans med August och hans föräldrar. Från Vaxholm tog vi båten till grinda och det var spännande tycker jag. Sen hade vi picknick, kröp omkring på filten, lekte i sanden och badade...Innan vi åkte hem så köpte vi glass och jag fick smaka, OJ vad gott det var, nästan lika gott som jordgubbar!

I tisdags kom morfar på besök, vi lekte i massa timmar och kollade på Bamse tillsammans. Nästa vecka ska vi vara på landet i flera dagar ihop, det blir mysigt!

Igår började pappa jobba igen, trist, och jag och mamma är solo på dagarna. Vi åkte pendeln till söder och träffade Maja och hennes mamma. Promenerade och picknickade och kröp på filten - bra koncept tycker jag!

         




Av Malin - 8 juli 2012 09:47

I fredags var vi på besök hos Maja. Hon och hennes föräldrar har hyrt en stor härlig sommarstuga på Rådmansö och varit där i 2 veckor. Det var ett tag sedan vi hängde nu jag och Maja och jag tyckte att det funkade super bra, vi är så lika och vill alltid leka med samma leksaker samtidigt...blri lite huggsexa om dem ibland:-)

Mamma och pappa blev rejält bortskämda med massor av god mat och dryck, de spelade kubb och andra spel och satt mest och snackade en massa skit och lyssnade på musik. Det var så mysigt att krypa runt på altanen med Maja, vi var på lite upptäcktsfärder hon och jag... Innan vi åkte hem igår så passade vi på att ta ett dopp och det är ju såååå kul att bada och ännu roligare tillsammans med någon.

Mamma och pappa var lite trötta igår men ändå så orkade de gå till parken med mig och busa en massa på golvet, bra tycker jag för det är ju inte mitt fel att inte de går och lägger sig när man ska...

                         


Av Malin - 5 juli 2012 07:23

Igår var vi och hälsade på farfar, pappas faster Anne och pappas farmor Maj på Majs ställe i Svensboda. Vi hade återigen helt underbart väder och vi badade i Stensjön, 21 heela grader var det så både jag, pappa och Maj doppade oss och badade - Härligt! Anne hade sin hund Zulu med sig och åh vad roligt med hundar, tänk om man fick pilla på dem hur mycket man vill... Jag fick äta jordgubbar och melon och det var super smarrigt! En riktigt härlig sommar dag!

När vi kom hem trodde mamma och pappa att jag skulle vara super trött, men jag fick visst energi av att vara i solen hela dagen så jag visade upp alla mina kunskaper och passade på att visa M & P att jag nu kan ställa min upp utan att hålla i något - jag börjar bli en stor kille!

            



Av Malin - 4 juli 2012 08:38

Hej hopp,

vilka härliga sommardagar vi har just nu, det är så skönt att slippa alla kläder och bara krypa runt i blöjan!

Vi har träffat min kompis August, både hemma hos honom i söndags och i Marabouparken där vi var och badade igår. På kvällarna har vi haft besök av mammas kompisar Louise och Pernilla, det grillas för fullt och jag får möjlighet att visa upp alla mina nya moves för dem:-) Det är jätte tråkigt att gå och lägga sig:-(

             

Av Malin - 4 juli 2012 08:30


 

Av Malin - 1 juli 2012 20:33

Här kommer lite fler bilder från den senaste veckan...

                                            

Av Malin - 1 juli 2012 09:00

Nu är vi hemma igen efter en härlig vecka hos farmor och Kjelle på Väddö. Jag har passat på att lära mig massor under den här veckan då det har funnits så många som passat mig:-). Bäst är att jag nu kan stå alldeles själv och jag gör det hela tiden, sen är det extra kul att stå upp om någon leker med en boll eller någon annan kul sak samtidigt! Jag har testat hur barnsäkert farmor och Kjelles ställe är; stolarna kan välta om man ställer sig upp mot dem, står man under bordet kan man slå i huvudet och trappsteget ner till vardagsrummet är ganska brant för en liten parvel som mig... Det har varit ganska dåligt väder så jag har lekt mycket med farmor och farbror Anders och med mamma och pappa förstås - en perfekt vecka tycker jag!

                           


Ovido - Quiz & Flashcards