Av Malin - 12 oktober 2013 07:34

Oj vad det går fort, mamma hinner aldrig hjälpa mig med bloggen! Det kan ju bero på att hon och pappa har lite att pyssla med, vi har haft visningar på lägenheten, de jobbar & jag och Oscar har varit sjuka till och från! Sen är vi inte kanske inte så lugna jämt;-)
Här kommer lite bilder på vad vi gjort den senaste månaden!

Ps. Brorsan har lärt sig sitta??

Av Malin - 15 september 2013 08:32

Tänk att jag blev 2 år igår, jag börjar bli en stor kille! Mamma, pappa och Oscar jöng för mig på morgonen och jag fick paket i sängen, vilket bra sätt att börja dagen! Resten av dagen fortsatte lika bra och på eftermiddagen kom alla mina kompisar och vi hade kalas. Jag fick massor av fina paket och vi åt bara sötsaker; tårta, kakor, saft och glass - mums! Lite senare på dagen kom mina släktingar och jag fick ännu fler paket...jag har så mycket roligt att leka med nu! Lite senare på kvällen så åt vi middag, de andra åt paella men eftersom det var min födelsedag så åt jag bara det jag gillar bäst; ostbollar, tomater och oliver - en riktig höjdarmiddag och en riktig höjdardag! Tack alla snälla som kom och firde mig igår.

Av Malin - 7 september 2013 13:43

Nu är vi hemma igen efter en super härlig vecka på Cypern. Vi har varit där tillsammans med alla mina kusiner och totalt var vi 17 personer! Vi började resan med en natt på Clarion Hotel Arlanda där alla möttes upp och vi firade morbror Peter som fyllde 50 år just den dagen sen gick vi upp i ottan och flög till Cypern. Åh vad mysigt att åka flygplan, varken jag eller Oscar fick ont i öronen (trots att vi var lite förkylda). På Cypern boddevi på Sunving Resort Sandy Bay och där bor även Lollo & Bernie, man fick krama och hålla dem i handen hur mycket man ville så då gjorde jag det så fort jag såg dem. Annars så badade vi varje dag och mot slutet av veckan så kunde jag flyta alldeles själv och "simma" lite med benen och armarna, jag har ätit glass och pommes varje dag och lekt massor med alla mina fina kusiner! Oscar har fått en till tand och den enda gången han blir arg el ledsen är när han försöker krypa...han kan inte det riktigt än men han övar. Ja vi har verkliegn haft det super mysigt så jag hoppas att vi snart åker utomlands till solen igen.

Av Malin - 28 augusti 2013 21:14

Åh vad dåliga vi har varit på att blogga men mamma skyller på att det går i ett hela tiden!
Jag har iallafall börjat på dagis igen och det är mycket roligare nu än i våras. Jag leker mer med de andra barnen och ALLA får kramar när jag går hem?.
Brorsan växer så det knakar, är över 68 cm lång och väger närmare 7,5 kg! Tro det eller ej men han har redan fått en liten tand och är super söt när han flinar (vilket han gör mest jämt). Sen har han börjat åka runt i sin gåstol, det går med en väldans fart!
Mamma har börjat jobba en dag i veckan och då har hon med sig Oscar, då åker de tåg och buss...men jag får vara med pappa och vi brukar cykla och titta på flygplanen och det är ju nästan lika kul!
Nu på fredag ska vi åka till Cypern med alla min kusiner & så ska vi träffa Lollo & bernie...Jippie!

Av Malin - 9 augusti 2013 09:20

Nu är vi hemma igen efter 2 veckors semester. Pappa var ledig och först var vi i Östhammar hos Anne och Tomas och sen hängde vi med farmor, Kjelle och farbror Anders ute på Väddö. Massor med sol och bad, lek med "Blixten" med farmor och Anders, blåbärsplockning, kosafari på Väddögårdsmejeri, bastning, Alfonsböcker ja en riktigt mysig semester. Brorsan var med såklart och han bara växer och växer, faktiskt så blir han roligare och roligare för varje dag!

Av Malin - 15 juli 2013 10:33

Min lillebror börjar bli stor och är redan 4 månader. Han tycker fortfrande om när jag busar framför honom och jag brukar pussa och krama honom lite då och då. Oscar och jag var på BVC i förra veckan och då vägde han 6730 gr och var hela 56 cm lång, jag passade på att göra likadant och väger 12,2 kg och är 86 cm!

Det är fortfarande underbar sommar och vi har varit hos farfar och gammelfarmor Maj i Svensboda, där gick jag loss på stranden och hoppade från bryggan och sen festade jag på smultron i mängder. Vi var på Grinda med Björn och August och nu när pappa har börjat jobba igen så har jag, mamma och Oscar varit på stranden med farmor Irene, så mysigt! Nu är det bara en vecka kvar tills vi ska på semester igen, tänk om det fortsätter vara sol och varmt när vi är på Väddö...då ska jag bada och fiska med pappa varje dag!

Av Malin - 5 juli 2013 22:53

Efer att ha firat midsommar så fortsatte vi till mormor och Bengt i Halmstad. Pappa har semester nu så jag har sommarlov från dagis.Vi hade det super mysigt, matade ankorna, var på stranden, lekte på lekplatsen, besökte badhuset, kastade stenar (en av mina favoritlekar just nu) och bäst av allt var att mata mormors fiskar. De var nog lite rundare när vi åkte därifrån för jag fick mata dem varje dag!!! Efter Halmstad så åkte vi till Karlsborg där vi lånade mina kusiner Victor och Sagas hus (de är ute i Europa och härjar i 6 veckor). Vad lyxigt vi har haft det med ett alldeles eget hus med stor tomt (med en studsmatta) precis vid vattnet. Inte nog med det vi bodde nästan granne med mina kusiner Johan och Emma och bara 5 minuter från Hampus och Jonathan, jag har träffat dem varje dag i en hel vecka!!! Massa härlig lek, bad, djurparksbesök, grillkvällar och mys!

Mamma tror att de tyckte att det var skönt när vi åkte hem, att de behövde en Ludde paus...men NEj det tror inte jag;-)

Av Malin - 5 juli 2013 22:38

Nu är vi hemma igen efter att ha först firat midsommar i Siggis och sen besökt mormor i Halmstad och alla kusiner i Karlsborg! Vi hade super mysigt i Siggis med underbart sommarväder på midsommar, klassisk midsommarlunch, bus på gräsmattan, 5-kamp och gillning på kvällen. Morfar, mina morbröder och Helen samt 4:a av mina kusiner var där och det är verkligen så roligt att vara med dem, de busar så bra med mig!

På lördagen regnade det mest hela dagen men vi la i båten och sen blev det inomhuslek, funkar lysande det med!