Av Malin - 5 april 2012 07:39

Nu är vi hemma igen och håll i hatten vilket tempo det har varit:-)

Flygresan hem gick jätte bra, jag lekte och sov mest! På söndagen var vi runt och tittade på lägenheter, vi har ju ingenstans att bo efter den 25 maj eftersom vi har sålt vår medan vi var i Portugal. Det fanns några riktigt fina som vi gillade alla 3. Så i tisdags köpte vi en av dem, den vi gillade allra mest och jag kommer att få ett alldeles eget rum:-) Den 21 maj flyttar vi, mamma och pappa är jätte glada!

Jag har fått en ny spjälsäng, den är stor så man kan snurra runt hur man vill i den och bara för att jag äntligen fått en egen säng så tyckte jag att det var på tiden att mamma slapp gå upp på natten för att ge mig Nu sover jag helt plötsligt hela nätterna utan att vakna mer än för att stoppa in nappen och snacka lite - mamma och pappa är nästan lika glada för det som för lägenheten!

Annars har vi också hunnit träffa 2 av mina kompisar;  I tisdags var vi inne i stan och träffde August och igår var vi hemma hos Maja och lekte!

Nu är det snart påsk och pappa jobbar massor:-( Mamma och jag ska bara ta det lugnt idag och hänga här hemma, jag är lite hes och känner mig lite krasslig så jag tror det blir skönt! Kram

Av Malin - 29 mars 2012 09:18

Att gunga på mormors ben är verkligen super roligt, undrar om det är lika skoj i en riktig gunga? Jag tror att mamma och jag kommer testa det ganska snabbt när vi är hemma! Annars är det döds kul att busa med pappa...jag kommer sakna honom när han börjar jobba på tisdag:-(

Av Malin - 26 mars 2012 08:14

Hänga vid poolen är mysigt, mamma & pappa solar och jag ligger och softar under ett parasoll. Jag passar på att öva lite på att krypa/åla och blir bättre och bättre för varje dag. Mina päron tror att jag kryper innan påsk...

Av Malin - 24 mars 2012 10:14

Nu har vi bara en vecka kvar i Portugal, nästa lördag åker vi hem igen! Ska bli kul att komma hem till mina grejer och alla kompisar!

Senaste veckan har det hänt massor, vi har varit på stranden igen och haft massor med mys med farmor innan hon och Kjelle åkte hem. Vi har varit i Ayamonte igen, shoppat i Faro (kolla in min nya kepa). Sen har mamma fyllt år och jag och pappa var uppe och sjöng, på kvällen var vi hos mormor och Bengt och firade. Jag käkade välling men de andra åt skaldjur - det såg gott ut - och jag vet att mamma var lycklig! Igår var de dock väldigt trötta allihop, trodde inte att skaldjur hade den effekten:-)

Nu ska vi njuta i en vecka...Kram

Av Malin - 18 mars 2012 07:55

Vi har fått besök av farmor och Kjelle och det är full rulle ska ni veta! Jag har hamnat i paradiset, förutom att jag har både mamma och pappa hela dagarna så har jag nu både farmor och mormor...det är någon som leker med mig precis hela tiden och då kan man ju inte annat än att vara glad precis jämt!

Vi har varit på lite olika utflykter, olivoljeprovning, strand besök, poolhäng, stadsrunda och marknadsbesök. I fredags kväll hade vi en liten fest hos mormor, dels så fyllde farmor år och sen så firade vi att jag har blivit döpt. Bengt spelade en massa barnvisor för mig och det var såååå intressant (alla vuxna sjöng super bra till alla låtar och verkade tycka att det var lika kul som jag)!

Av Malin - 13 mars 2012 08:36

Solen skiner idag igen och det tror jag att farmor och Kjelle gillar, de kommer hit idag för att vara med oss i en vecka! Vi ska på lite utflykter och sen ska vi bara mysa i solen:-)

I lördags var vi på utflykt till Olhaõ, en liten stad bara några mil härifrån. Det var marknad och massor av människor, saluhallen där man köper fisk och grönsaker likaså...galet men kul! Vi strosade mest runt och tittade och sen käkade vi lunch innan vi åkte hem igen! Hemma så har vi hängt en hel del vid poolen den sista tiden, det är rätt skönt tycker jag (och mamma och pappa också)!

Av Malin - 11 mars 2012 21:29

Undra om man växer extra mycket av sol och värme, mamma tycker iallafall att det verkar så. Kläderna jag hade med mig börjar bli små...eller så säger hon bara det för det finns så fina grejer att köpa till mig i affärerna;-) Nej då, jag tror faktiskt att jag har vuxit en del man gör det av gröt, välling, fruktpuré och ersättning:-)

Idag har jag hängt med mormor och Bengt och mamma och pappa har spelat golf, jag hade det toppen hos mormor och M&P verkar ha haft det lika bra på golfbanan. När de kom hem så hängde vi lite vid poolen och sen spelade vi boule - en härlig dag helt enkelt!