Alla inlägg under december 2011

Av Malin - 20 december 2011 08:56


 

Av Malin - 20 december 2011 08:51

Efter besöket på sjukhuset igår så var mamma och pappa grymt effektiva, jag var ruggigt imponerad och låg och spanade på dem från vagnen (och på min favvo humla såklart). De köpte alla julklappar och en massa mat, klädde granen, bakade julskinkan och hann med att gosa och pussa på mig. Det blev väldigt mysigt med julgranen hemma och jag blir alldeles lugn när jag tittar på alla ljusen!


Igår fick jag en ny kompis, han kom kl 14:48 på Danderyds sjukhus, vet inte riktigt vad han ska heta än men jag hörde av mamma att han hade massa hår och var en riktig goding! Grattis till Ida och Lucas som har fått en lillebror och till deras Mamma och Pappa!

       


Av Malin - 20 december 2011 08:48

Igår var jag på Astrid Lindgrens sjukus för att göra en ekokardiografisk undersökning, gissa om mina päron var nervösa! Jag själv tog det med ro och låg mest och sprattlade och gurglade medans läkarna tittade och lyssnade på mitt lilla hjärta. De hittade ingenting konstigt och allt så väldigt normalt ut, det vet jag med bestämdhet för mamma frågade kanske 8 gånger om allt verkligen var normalt. Vad tror hon, att läkarna luras... Mamma och Pappa var iallafall väldigt glada efteråt!

     

Av Malin - 18 december 2011 10:51

Oj vilket bus väder det är idag igen, mamma tycker att det är lite trist för det blir lite meckigt med vagnen och tycker att jag ska få frisk luft, men igår sov jag min långa "lur" inomhus och det gick hur bra som helst så att jag sover bättre i vagnen är strunt. Fast det är ju väldigt mysigt så vi gick en liten promis igår men kolla in vagnen...den var nog tung att dra! Undrar just om vi kommer ut idag eller inte...

Vi är lite avudsjuka på mormor och Bengt som är i Portugal och njuter av sol och "värme" och spelar en massa golf! Men det är en himlans tur att vi också ska dit i februari så vi har något att längta till!

       

Av Malin - 17 december 2011 11:03

Idag är det riktigt busväder, blandat snö och regn om vart annat jag undrar just om mamma kommer ta med mig ut på promenad idag?! Fast hon behöver säkert något på affären och då är vi tvugna att bege oss ut...mysigt!


Jag är mycket gladare nu när allt dumt vaccin har försvunnit, igår var det fortfarande kvar lite så jag var lite ledsen ibland. VPå dagen igår var vi och besökte Maja, Mamma och Jenny tränade (det såg verkligen jätte roligt ut - Maja och jag fick kolla på) och sen var vi hemma hos Maja och åt lunch. Jag passade på att testa Majas stolar, kul;-) fast jag ser rätt så tjock ut!
På kvällen kom Nanny P (Pernilla) hem till oss och oj, oj, oj vad hon om mamma kan snacka...och mysa med mig så klart!


Nu ska ta ta mig en liten tupplur, det tar på krafterna att kämpa med hela kroppen för att få tag i saker och kolla på händerna hela tiden...pust!


           


Av Malin - 15 december 2011 19:43

Idag har vi varit på BVC igen och inför detta var jag som vanligt go och glad, jag gillar deras clown mobil man får kolla in innan man vägs och mäts!

Jag har gått upp i vikt och väger nu 4940 gr och är 58,5 cm lång - fin fint!

Men efter att vi hade vägt och mätt så kom den elaka tanten och stack 2 st sprutor i benen på mig, oj oj oj vad ledsen jag blev. Jag har mått lite halv dåligt sen dess och varit lite ledsen, min mamma tycker att det är lite jobbigt:-(

Nu har jag fått alvedon för första gången i mitt 3 månader gamla liv och det hjälpte faktiskt, eller så var det att pappa kom hem som gjorde att jag blev lite gladare. Tur att det är 2 hela månader tills det är dags för elaka tanten och hennes sprutor igen...

     

Av Malin - 14 december 2011 10:54

Idag fyller jag 3 månader, tänk vad stor jag blivit! Idag är pappa ledig och vi ska bara mysa hemma, laga lite julmat och kanske ta en lång lång promenad:-)

Kolla in min fina overall som jag har fått av moster, passar perfekt nu när det "lackar mot jul"...


     

Av Malin - 13 december 2011 10:18

Idag är det lucia och vi var uppe i ottan och tittade på luciamorgon, mysigt! Man det fanns inga tomtar i det luciatåget...vilken tur att jag hade klätt ut mig till tomte! Världens sötaste tomte enligt min mamma  !

     




Ovido - Quiz & Flashcards